
Începând de astăzi, 8 mai 2025, cetățenii cu vârsta de peste 14 ani din municipiile Brașov, Constanța, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara pot solicita noua Carte Electronică de Identitate (CEI), marcând o etapă importantă în procesul de digitalizare a serviciilor publice din România.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat extinderea serviciului de emitere a CEI în aceste șase orașe, după implementarea cu succes în județul Cluj și municipiul București, unde, până în prezent, peste 5.500 de persoane au depus cereri pentru obținerea noului document, iar aproximativ jumătate dintre acestea au intrat deja în posesia cărții electronice de identitate.
Pentru a solicita CEI, cetățenii trebuie să efectueze o programare online prin portalul HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/. În total, 23 de ghișee au fost deschise în cele șase municipii pentru a prelua cererile și a facilita procesul de eliberare a noilor documente de identitate.
Noile cărți de identitate prezintă multiple avantaje pentru cetățeni. Au dimensiuni standardizate, similare cardurilor bancare, conform normelor europene, au elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate, și, de asemenea, pot fi folosite ca document de călătorie în Uniunea Europeană. Utilizând noile CEI, cetățenii au acces facil la servicii electronice și le pot folosi inclusiv pentru semnătură electronică. Documentele pot fi utilizate pentru autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor publice, precum ANAF sau CNAS, eliminând necesitatea de a crea conturi separate.
Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cetățenii pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.