Vasile Tofan, Vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava, anunță că instituția pe care o reprezintă salută Hotărârea Guvernului României de astăzi, 4 aprilie 2024, prin care se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Varianta de ocolire Gura Humorului”.
Centura ocolitoare reprezintă primul tronson de autostradă din județul Suceava al Autostrăzii Nordului, pe ruta Suceava – Gura Humorului – Vatra Dornei – Bistrița-Năsăud – Dej – Satu Mare.
După hotărârea de Guvern, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate organiza licitația de proiectare și execuție a tronsonului de 10 km de autostradă. Vasile Tofan precizează că, în 2020, CJ Suceava a încheiat un acord cu Ministerul Transporturilor, scurtând astfel timpul de așteptare pentru studiul de fezabilitate.
„Pentru informarea publică dorim să transmitem câteva elemente tehnice. Lungimea centurii ocolitoare este de 10 km în regim de autostradă, cu lățimea de 23,5 m, cu două benzi pe sens, cu bandă de staționare de urgență pe fiecare parte, cu o bandă de 3 metri separatoare de sensuri și cu 17 km de drumuri adiacente pentru noduri rutiere, bretele, benzi de accelerare și decelerare. Numai calea de rulare, partea carosabilă, are 2 x 7 m lățime”, transmite vicepreședintele CJ Suceava. Acesta adaugă faptul că proiectul prevede noduri rutiere la Păltinoasa și la Frasin, două viaducte, de 5 kilometri, respectiv, 400 de metri. Pentru acestea, vor fi montate în total 1500 de coloane forate, pe care vor fi amplasate 984 de grinzi de beton cu lungimea de 40 m fiecare și în greutatea de 60 de tone fiecare. Vor fi amplasate 74 de separatoare de hidrocarburi, astfel încât apa pluvială de pe carosabil să fie colectată în rigole și să fie separată de resturile de ulei sau combustibil de pe autostradă. Mai mult, traseul va fi flancat de 20 de kilometri de panouri fonoabsorbante.
În ceea ce privește relocările de pe traseul ales pentru varianta de ocolire a orașului Gura Humorului, CJ Suceava transmite că nu este necesară demolarea niciunei construcții. Vor fi mutați 3 stâlpi de înaltă tensiune și 25 de stâlpi de medie tensiune, se va introduce rețeaua electrică subterană pe 500 de metri, se va proteja magistrala de gaz metan pe aproximativ 2 kilometri, se vor muta 250 de metri de instalație pentru rețeaua de apă, 2000 de metri de rețea de canal, precum și 3 puțuri de captare a apei potabile din zona Păltinoasa. După cum se observă, este o lucrare de mare complexitate, dar care va rezolva blocarea traficului din zona Gura Humorului.
„CJ Suceava a solicitat să se implice pentru celălalt tronson al Autostrăzii Nordului, de la Suceava la Păltinoasa, pentru a face legătura cu varianta ocolitoare. Din discuțiile avute cu CNAIR, de celălalt traseu, de la Frasin spre Vatra Dornei, se va ocupa compania guvernamentală, care va continua proiectarea și celelalte proceduri de execuție. Încă o dată, subliniem pasul important făcut astăzi. Mulțumim Guvernului României, Ministerului Transporturilor și CNAIR. Pentru noi, CJ Suceava, acest proiect reprezintă o mare reușită”, declară vicepreședintele Tofan.