AdministratieArticole GeneraleComunicate de presaStiriStiri Locale

Sesiune de informare privind acordarea venitului minim de incluziune, organizată de AJPIS Suceava

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava a organizat, în data de 24 octombrie 2023, cu sprijinul Instituției Prefectului Județului Suceava, o reuniune oficială cu factorii implicați în implementarea prevederilor Legii nr. 196/2016, referitoare la venitul minim de incluziune (VMI). Acesta reprezintă sprijinul financiar acordat de stat pentru a asigura nivelul de trai minimal, pentru familiile și persoanele singure aflate în situații dificile.

Întâlnirea de informare s-a desfășurat în sistem de videoconferință, cu participarea reprezentanților unităților administrativ teritoriale din județ (primari și reprezentanți ai serviciului public de asistență socială), precum și a directorului Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava, care a prezentat materialele de informare și etapele ce urmează a fi implementate.

„Acest eveniment face parte din planul de comunicare și instruire, destinat sprijinirii primăriilor care au un rol activ în implementarea VMI, activități organizate în fiecare județ în parte de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, în parteneriat cu Banca Mondială.

Măsurile adoptate prin aplicarea Legii nr. 196/ 2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI) sunt parte din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), capitolul 13 „Reforme sociale”, având scopul de a reduce sărăcia în rândul persoanelor vulnerabile, totodată diminuând sarcinile administrative pentru administrația locală și beneficiari”, au transmis reprezentanții AJPIS Suceava.

Venitul Minim de Incluziune reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor și persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei și riscului de excluziune socială. Odată cu intrarea în vigoare a Venitului Minim de Incluziune, începând cu data de 1 ianuarie 2024, beneficiile de asistență socială Venit Minim Garantat (acordat conform Legii 416/2001) și Alocația pentru susținerea familiei (acordat conform Legii 277/2010) nu se mai acordă. Drept urmare, toți beneficiarii actuali de Venit Minim Garantat (ajutor social) și Alocație de Susținere a Familiei, precum și beneficiarii noi, care îndeplinesc condițiile de acordare, trebuie să se înregistreze la Serviciile/Compartimentele Publice de Asistență Socială din cadrul UAT-urilor, începând cu data de 1 noiembrie și până la 31 decembrie 2023, pentru a putea beneficia, de la începutul anului 2024, de acest beneficiu.

Articole Similare

Back to top button