AdministratieArticole GeneraleSocialStiriStiri Locale

Instrumente digitale pentru simplificarea procedurilor administrației locale, lansate la Vatra Dornei

Luni, 6 februarie 2023, la Salonul Alb al Casei de Cultură „Platon Pardău” din Vatra Dornei, a avut loc evenimentul de diseminare a rezultatelor pentru proiectul „Simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Vatra Dornei”.

Reprezentanții administrației municipiului au transmis că rezultatele proiectului sunt:

  • Elaborarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Vatra Dornei 2021-2027, în conformitate cu cadrul financiar multianual 2021-2027;
  • Instruirea a 30 de persoane din cadrul Primăriei municipiului, în ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului;
  • Implementarea unei platforme integrate pentru servicii electronice.

A fost lansat un portal web de servicii electronice pentru persoane fizice și juridice, care poate fi accesat pe site-ul Primăriei municipiului Vatra Dornei, https://primariavatradornei.ro/, sau direct, la adresa https://se.vatra-dornei.ro/cmsse. De asemenea, pentru IOS și Android sunt disponibile aplicațiile de mobil Dorna 24 și Parcări Vatra Dornei.

În cadrul aceluiași proiect, în holul clădirii Primăriei a fost amplasat un terminal self-service – echipament de tip info-chioșc pentru depunerea și eliberarea documentelor pe hârtie.

Portalul web de servicii pentru cetățeni și mediul de afaceri cuprinde instrumente utile, precum:

  • Facilități de transmitere integral electronică a dosarelor aferente solicitărilor;
  • Primirea electronică a răspunsurilor sau a documentelor solicitate, cu semnătură electronică;
  • Informare/asistență online cu privire la serviciile publice;
  • Transmitere de notificări automate cu privire la statusul serviciilor publice accesate de un cetățean;
  • Posibilitatea efectuării de rezervări online, petiții sau semnalarea incidentelor de pe domeniul public, aferente ordinii și siguranței publice;
  • Programări online (audiență Primar, Viceprimar, Secretar);
  • Plata electronică a taxelor necesare a fi achitate pentru serviciile publice de care beneficiază cetățenii, cu sau fără autentificare (impozite, diferite taxe, amenzi, rate, abonament parcare);
  • Modul portal extranet, pentru colaborare interinstituțională, care asigură îmbunătățirea interacțiunii dintre Primărie și instituțiile partenere;
  • Modul pentru bugetare participativă, care oferă cetățenilor posibilitatea de a propune proiecte pentru dezvoltarea orașului și de a se implica în selecția proiectelor finanțate de la bugetul local.

Aplicația Parcare Vatra Dornei, care poate fi descărcată din AppStore și GooglePlay, permite achitarea tarifelor pentru utilizarea ocazională a parcărilor publice, precum și solicitarea și plata abonamentelor de parcare.

Aplicația Dorna 24 pune la dispoziție următoarele servicii:

  • Plăți online (impozite, diferite taxe, amenzi, rate, abonament parcare etc);
  • Programări online (audiență Primar, Viceprimar, Secretar);
  • Solicitări / Verificarea stadiului solicitărilor;
  • Sesizări / Hartă sesizări / Verificare stadiu sesizare;
  • Adresele sediilor și datele de contact ale instituțiilor publice locale;
  • Aplicație Self-service – pentru terminalul self-service – ce permite cetățenilor inițierea de demersuri administrative prin completarea de formulare electronice, atașarea de documente scanate și efectuarea de plăți cu carduri bancare. Totodată, această aplicație va gestiona documentele depuse și solicitările cetățenilor și le va integra cu fluxurile interne de lucru ale instituției.

Articole Similare

Back to top button