
Săptămâna Europeană a Mobilității va fi sărbătorită la nivel național printr-o campanie inedită, intitulată „România schimbă PET-ul cu biletul”, ce se desfășoară în 65 de orașe din țară.
Vineri, 16 septembrie 2022, între orele 09:00 și 17:00, locuitorii din Suceava, dar și din alte 64 de orașe din România, vor putea călători gratis cu mijloacele de transport în comun în schimbul a 5 deșeuri. Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde.
În municipiul Suceava, acțiunea se desfășoară în parcarea magazinului Kaufland din localitate, situat pe strada Universității, nr. 17A . Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor care vor fi transformate în noi resurse. Totodată, campania are și un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public. Practic, cetățenii vor veni cu 5 PET-uri, doze de aluminiu sau sticle la Kaufland și vor primi în schimb bilete pentru mijloacele de transport în comun.
„Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare, biletul de autobuz pentru două călătorii.”, au precizat organizatorii campaniei.
Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor ajunge la fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.
Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume, precum Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). În Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic. Mai mult decât atât, în ultimul an, numeroase state din Europa au început să ia măsuri în vederea accesibilizării transportului public.
„Extinderea campaniei la nivel național reprezintă unul dintre obiectivele pe care le-am avut încă de la lansarea campaniei „Schimbă PET-ul cu biletul”. Ne bucurăm că alături de Kaufland România și Ministerul Mediului vom reuși să replicăm această campanie într-o mișcare națională. Credem cu tărie că România trebuie să țină pasul cu noile direcții europene, potrivit cărora încurajarea folosirii transportului public reprezintă una dintre cele mai importante soluții pentru problema poluării aerului cauzată de transportul auto din marile orașe. De asemenea, vom susține primăriile care doresc să transforme campania într-o inițiativă permanentă pentru orașele lor. ” a declarat Andrei Coșuleanu, Președintele Asociației Act for Tomorrow.
„Ne bucurăm că putem pune la dispoziția acestei campanii strategice dezvoltată alături de partenerii noștri de la Asociația Act for Tomorrow, infrastructura de colectare a deșeurilor disponibilă în toate magazinele Kaufland din țară. De asemenea, suntem fericiți că am reușit să creștem campania „Schimbă PET-ul cu biletul” de la o inițiativă locală la una națională și să oferim astfel locuitorilor din 65 de orașe din țară, pe lângă infrastructura de colectare și bilete de autobuz gratuite și, în acest fel, să încurajăm utilizarea mijloacelor de transport în comun. Astfel reușim să transformăm în realitate viziunea noastră “Mai puțin plastic – Circuite închise”, asumată prin strategia Reset Plastic a Grupului Schwarz. ” a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.