Articole Generale

Administrare Social Media: cei 6 pasi pentru o strategie eficienta

Atunci cand Social Media a aparut pentru prima data ca platforma de marketing online pentru o afacere, tot ceea ce trebuia sa faci pentru a fi in fata concurentei era sa postezi in mod constant pe paginilie tale. Astazi, pentru a reusi sa ajungi la publicul tau tinta, este nevoie de o strategie cu adevarat eficienta.

O strategie de promovare Social Media eficienta reprezinta un puternic funnel de marketing, care va conduce clientii catre afacerea ta.

O strategie buna de marketing pe retelele de socializare trebuie sa fie bine planificata si, nu in ultimul rand, consecventa. Daca nu stii cum sa iti creezi o strategie de marketing potrivita si campanii Facebook Ads, Google Ads, Instagram Ads, etc, trebuie sa stii ca poti apela oricand la o agentie de marketing digital care poate face aceasta treaba in locul tau.

In cazul in care, totusi, vrei sa te ocupi singur de administrarea conturilor de Social Media pentru afacerea ta, iti voi prezenta mai jos sase pasi pe care ar fi bine sa ii urmezi, daca iti doresti sa creezi strategii puternice si eficiente pe retelele de socializare.

Administrare pagini Social Media:

1. Creeaza un audit pentru retelele de socializare!

Primul pas pe care trebuie sa il faci, in cazul in care businessul tau este deja prezent in Social Media, este sa verifici profilurile si performanta brand-ului tau. Poti incepe prin a crea o lista cu toate conturile sociale ale afacerii tale. Sunt logo-ul, numele, informatiile, elementele de brand consecvente pe toate retelele de socializare? Daca raspunsul este negativ, ar trebui sa iei in considerare alinierea acestora, pentru a reduce confuzia in randul potentialilor clienti si pentru a fi mai usor de gasit.

Urmatorul pas este sa pregatesti rapoartele de Social Media, astfel incat sa poti analiza performanta fiecarui profil in parte, apoi sa compari rezultatele cu cele ale competitorilor tai.

 2. Seteaza obiective potrivite! 

Majoritatea business-urilor sunt prezente pe retelele de socializare in zilele noastre, insa nu multe dintre ele au niste obiective bine definite. Stabilirea unor astfel de obiective concrete este esentiala pentru a masura progresul si a afce imbunatatiri in mod constant. Printre cele mai cunoscute obiective se numara cresterea brand awareness-ului, cresterea ratei de conversie sau a traficului pe website.

 3. Stabileste si monitorizeaza KPI-urile!

Odata ce ti-ai stabilit obiectivele pentru retelele de socializare, urmatorul pas in crearea unei strategii eficiente este acela de a-ti defini indicatorii cheie de performanta (KPI-urile) si de a urmari evolutia acestora in timp, pentru a te asigura ca te indrepti spre atingerea obiectivelor stabilite.

4. Cunoaste-ti audienta!

Intrucat scopul prezentei afacerii tale pe retelele de socialziare este acela de a interactiona cu publicul tau tinta si de a obtine vanzari, este esential sa iti cunosti audienta, sa stii cui te adresezi. Verifica statisticile de audienta din profilurile retelelor de socializare ale business-ului tau, creeaza profilul audientei tale, fa tot ce trebuie pentru a sti cu exactitate cui te adresezi.

 5. Alege platformele de Social Media potrivite pentru tipul tau de afacere si pentru publicul tau tinta !

Multe companii trateaza la fel toate retelele de socializare, postand acelasi tip de continut pe toate canalele. Acest lucru nu este deloc eficient. Astfel, concentreaza-te pe retelele de socializare care sunt cele mai aproape de publicul tau tinta (asa cum ai determinat in pasul anterior). Spre exemplu, studiile arata ca Instagram, Twitter si Snapchat sunt mai populare in randul adolescentilor si a celor care au 20 de ani, iar Facebook si LinkedIn se adreseaza mai mult persoanelor de peste 25 de ani.

 6. Creeaza un calendar de postari!

Pentru a crea un calendar de postari eficient, incepe prin a marca principalele campanii pe care trebuie sa te concentrezi pe parcursul anului, cum ar fi lansarile de produse noi sau ofertele speciale de sezon. Apoi, incepe sa creezi postarile respective, pe care vei dori sa le distribui pe retelele de socializare.

Ce mai astepti? Urmeaza si tu acesti pasi si creeaza chiar acum strategii de marketing eficiente pentru retelele de socializare!

Articole Similare

Back to top button