
Centrul de Dezvoltare Socială T&CO, în parteneriat cu Fundația Alături de Voi România și Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina, implementează, în perioada 30 martie 2021 – 29 martie 2022, proiectului FACT – Formarea Angajaților prin Consiliere și Training, co-finanțat prin Programul Operațional Sectorial Capital Uman 2014 – 2020/726/6/12/133989.
Din luna iunie 2021 și până în prezent, 184 de persoane angajate din regiunea de Nord-Est au beneficiat de programele de formare profesională continuă organizate în cadrul proiectului.
De la demararea activității, fiecare dintre cele trei entități implicate în proiect a organizat cursuri de formare specifice. Astfel, 76 de angajați din diverse domenii au urmat cursul de Competențe Digitale derulat de Centrul de Dezvoltare Socială T&CO, organizație care asigură coordonarea parteneriatului de implementare a proiectului. Timp de două săptămâni, toate persoanele înscrise la acest program și-au însușit noțiuni introductive de utilizare a calculatorului, cunoștințe de utilizare a sistemelor de operare, editoare de texte, baze de date. „Am remarcat un interes major din partea persoanelor angajate în diverse domenii, precum cel educațional, social și financiar, de a se forma sau reforma profesional, dar și de a se adapta la o piață a muncii extrem de provocatoare prin cerințele pe care le are, pentru a putea răspunde provocărilor profesionale specifice. Prin intermediul proiectului FACT asigurăm un program integrat de servicii, formare profesională, consiliere și mediere pe piața muncii”, a declarat Anca Tompea, managerul proiectului.
Fundația Alături de Voi România a organizat, la sfârșitul lunii septembrie, cursul de specializare Inspector-Referent Resurse Umane. Timp de 40 de ore, cei 28 de participanți au dobândit cunoștințe legate de planificarea activităților, comunicarea cu angajații, aplicarea prevederilor legale referitoare la securitatea și sănătatea în muncă și în domeniul situațiilor de urgență, întocmirea și gestionarea documentelor de evidență a personalului, organizarea recrutării personalului, întocmirea registrului general de evidență a salariaților, întocmirea statului de plată pentru personalul angajat, precum și administrarea bazei de date de evidență a personalului.
De activitățile implementate de Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina au beneficiat, până în prezent, 84 de persoane angajate din regiunea de Nord-Est. Acestea au participat la programe de formare profesională de tip calificare, nivel II. Astfel, în august 2021 s-au creat primele grupe pentru cursul de Cameristă, iar în septembrie prima grupă de cursanți de la programul Îngrijitoare bătrâni la domiciliu. Cele două programe de formare profesională au o durată de 360 de ore.
„Obiectivul general al proiectului FACT vizează dezvoltarea capitalului uman și creșterea calității forței de muncă pentru un număr de 652 angajați din regiunea Nord-Est pe o piață a muncii modernă, flexibilă și incluzivă, prin participarea la programe integrate de formare și consiliere profesională.”, au transmis organizatorii.