Articole GeneraleInterneStiriStiri Nationale

Montarea cablului principal la podul peste Dunăre de la Brăila

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre sunt realizate în proporţie de peste 50%. Lucrările avansează, iar șoferii ar trebui să poată circula pe el începând din anul 2023.

Cablul principal este construit cu metoda Air Spinning şi constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm şi cu o lungime, în starea de referinţă, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila şi ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din oţel tras la rece şi zincate la cald.

Podul peste Dunăre este un pod rutier suspendat aflat în construcţie între municipiul Brăila şi satul Smârdan (jud. Tulcea) din România. Contractul pentru construirea podului a fost semnat la 15 ianuarie 2018, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca beneficiar şi asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems ca antreprenor”, este mesajul care însoţeşte clipul video cu lucrările de pe pagina de YouTube Raducu P Drum.

Construcția impresionantă face legătura între județele Brăila și Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la două miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă pe lângă pod și o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri, iar constructorii promit că totul va fi gata la timp.

Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa.

Articole Similare

Back to top button