În urmă cu 50 de ani, aproape de comuna Colibași, se desfășurau ultiumele lucrări de amenajare ale Uzinei de Autoturisme Pitești. Acestă Uzină avea să scoată în curând pe piață, primele automobile românești, marcând nașterea uneia dintre cele mai populare și îndrăgite mărci românești – Dacia.
Prima mașină cu tracțiune spate, fabricată la Colibași, în 1968 a ajuns la Nicolae Ceaușescu.
În anii 1980, Dacia dezvoltă două derivate ale gamei 1310. Versiunea sport, lansată în 1981, va avea parte de un anumit succes în România, în pofida prețului de vânzare sensibil mai ridicat decât al Daciei 1310 standard. În 1987 este lansată versiunea cu 5 portiere, Dacia 1320, care va avea însă o carieră foarte scurtă, cu doar 2 500 de unități vândute în decurs de trei ani.
Un alt moment important l-a constituit și anul 1995 atunci când a ieșit pe porțile fabricii de la Mioveni, primul concept 100% românesc – Dacia Nova.
Iar în anul 1999 fracezii de la Renault au preluat pachetul majoritar de la Mioveni.
În ultimii 14 ani, marca Dacia s-a făcut cunoscută peste tot în lume prin modelul Dacia Logan, care reprezintă un punct important al vânzărilor grupului Renault.
